Ce este analiza SEO tehnică a site-ului web și de ce este importantă?
Analiza SEO tehnică site-ului web este un proces sau o serie de pași prin care se examinează diferite aspecte ale site-ului web care permit identificarea eventualelor probleme și descoperirea oportunităților de optimizare. Acest proces ajută ulterior la îmbunătățirea performanței site-ului în ceea ce privește traficul, viteza de încărcare, experiența utilizatorului și poziționarea site-ului în motoarele de căutare.
Un audit SEO tehnic pentru site implică analizarea diferitor aspecte ale site-ului web, cum ar fi structura paginilor, legăturile interne și externe, viteza de încărcare, experiența utilizatorilor pentru a vedea cum acestea afectează poziționarea în motoarele de căutare.
Este important ca site-ul să fie monitorizat și analizat în mod constant să fim siguri că acesta funcționează la capacitatea sa maximă dar și pentru a identifica orice probleme care ar putea afecta performanța sa.
Beneficiile unui audit SEO tehnic
Analiza tehnică a site-ului pentru SEO ajută la identificarea problemelor care pot împiedica performanța sau poziționarea acestuia în căutările organice. De exemplu, poate fi identificată o structură de site neoptimizată sau conținut duplicat care poate fi îmbunătățit.
Rezolvă erorile 404
Paginile care au fost șterse fără a crea o alternativă sau legăturile interne greșite crează erori 404. Aceste erori trebuie rezolvate imediat deoarece degradează și experiența utilizatorilor și poziționarea pe motoarele de căutare.
Elimină paginile duplicat
Paginile duplicat au un impact negativ în SEO. Ele reprezintă conținutul identic sau foarte asemănător de pe mai multe pagini. Acest conținut poate fi cauzat de indexarea site-ului www și non-www, securizat https și nesecurizat http etc. Aceste probleme sunt semnalate în analiza SEO tehnică și propuse spre rezolvare.
Optimizează legăturile interne între pagini
Se analizează dacă site-ul are legături interne și externe bine construite, dacă sunt sănătoase (nu trimit către pagini inexistente) și dacă sunt relevante pentru conținutul site-ului.
Se verifică dacă site-ul este bine organizat și ușor de navigat pentru utilizatori și roboții motoarelor de căutare (crawlers) și se analizează integritatea hărții XML validând paginile indexate în Google.
Optimizează imaginile și textul asociat (alt text)
Imaginile încărcate pe site sunt optimizate și livrate în mărimea corectă și dimensiunea cea mai mică. De asemenea este adăugat text asociat care ajută la accesibilitate și indexare mai bună în motoarele de căutare.
Optimizează datele structurate – schema markup
Codul schema markup ajută la evidențierea site-ului pe paginile motoarelor de căutare prin anumite elemente precum imagini, review, etc dacă este implementat corect. Se verifică datele structurate și se optimizează pentru a îmbunătăți rata de click.
Îmbunătățește viteza de încărcare a site-ului web
Se analizează viteza site-ului folosind diferite unelte precum Lighthouse, Page speed insights, GTmetrix etc pentru identificarea problemelor și se procedează la rezolvarea problemelor importante cu impact major.
Optimizează experiența utilizatorilor și afișarea site-ului pe mobil
Site-ul trebuie să se încarce rapid dar trebuie să fie și ușor de folosit indiferent de dispozitivul de pe care este accesat. În analiza SEO de ordin tehnic se analizează și modul în care utilizatorii folosesc site-ul și cum sunt îndeplinite sarcinile.
Cui se adresează un audit tehnic SEO?
Ești antreprenor și ai un site de prezentare sau un magazin online? Analiza tehnică SEO a site-ului se adresează ție dacă deții un site web neperformant care vrei să fie poziționat mai bine pe Google sau dacă ai o campanie de marketing activă și vrei să ai o vizibilitate mărită și în rezultatele organice de pe paginile motoarelor de căutare.
Când se efectuează o analiză tehnică pentru SEO?
Înainte de să lansezi site-ul
Un audit tehnic SEO este recomandat înainte să lansezi site-ul web dar și după ce deja ai un site web și dorești să-l îmbunătățești.
Când traficul organic scade brusc
Poți cere un audit tehnic când traficul către site-ul web scade brusc sau când poziționarea site-ului pe motoarele de căutare se deteriorează mult prea repede
Înainte să schimbi platforma pe care e construit site-ul
Dacă faci trecerea de pe o platformă pe alta cum ar fi de pe WordPress cu WooCommerce pe Magento sau un sistem personalizat custom atunci este necesar să efectuezi un audit SEO tehnic pentru a nu pierde mult din pozițiile câștigate deja.
Când faci redesign la site-ul web
Este foarte important să ții aceeași structură a legăturilor interne pentru a nu avea erori 404. Dacă nu e posibil, trebuie să ai o strategie de redirecționare către noile pagini.
Cum se efectuează o analiză tehnică SEO: pași, instrumente audit SEO și durată
Efectuarea unei analize site-ului web poate fi un proces complex, care implică mai multe etape. Un audit SEO complet poate include analize precum: verificarea structurii site-ului, optimizarea conținutului, verificarea vitezei de încărcare, analiza traficului, analiza experienței utilizatorului și altele.
Pașii necesari pentru efectuarea unei analize site sunt:
- Colectarea datelor: Colectarea datelor necesare pentru analiză, cum ar fi datele de trafic, datele de performanță ale site-ului, datele de conținut și altele.
- Analizarea datelor: Analizarea datelor colectate pentru a identifica problemele existente și oportunitățile de optimizare.
- Verificarea tehnică: Verificarea tehnică a site-ului folosind instrumente precum ScreamingFrog, SEMrush, Google Analytics, Google Search Console, Lighthouse etc
- Raportarea: Generarea unui raport care să conțină rezultatele analizei și recomandări pentru optimizare.
Durata analizei site-ului poate varia în funcție de mărimea și complexitatea site-ului, precum și de instrumentele și metodele utilizate. Un audit SEO complet poate dura de la câteva zile până la câteva săptămâni, în funcție de aceste factori. Am realizat audit SEO tehnic atât pentru site-uri simple, de prezentare, de câteva pagini cât și pentru magazine online cu peste 5000 de pagini cu produse și categorii.
Instrumente folosite în analiza site-ului pentru audit SEO tehnic
Screaming Frog SEO Spider
Google Search Console
Google Analytics sau alt sistem de colectare a vizitelor
Page Speed Insights, Lighthouse, GTmetrics, Pingdom Tools, WebPageTest
Rich Results Test și Schema Markup Validator
Semrush
Verificarea constantă a stării de sănătate a site-ului și importanța unui audit SEO tehnic
Pentru aceleași motive pentru care faci analize medicale, revizia sau diagnoza mașinii sau a utilităților, este important să se efectueze o analiză regulată a site-ului pentru a se asigura că acesta funcționează la capacitatea sa maximă și pentru a identifica orice probleme care ar putea afecta performanța sa.
Efectuarea unei analize tehnice regulată a site-ului pentru SEO poate ajuta la prevenirea problemelor în viitor, prin identificarea și rezolvarea lor înainte ca acestea să devină probleme grave cu impact negativ mare asupra poziționării site-ului pe paginile motoarelor de căutare.
Lasă un răspuns